Wednesday, 24 October 2012

persahabatan kami

jeng...jeng..jeng.....
assalamulaikum to all my friends...
tgh2 chat dalam fb dgn member aku sorng nie..name dia ain
bru aku perasaan kmi dh brkawan dan brsahabatan agak lame
x ksh aku hmpir 7 thun kmi brsahabat..
lame kn,bab kate org lau dh berkeluarge tu dah ade ank 3,4 orng dh..7 thun lame tu
dalam tmpoh persahabatan kmi ni bnyk suke duka kmi brsama
macam2 memori trcipte,baik yg buruk,yg indah mahupn yg menakutkan
diorng sntiasa dgn aku susah dan senang
aku brsyukur sangt diorng mampu terima aku seadanya menjadi kwan diorng
susah nk jumpe kwn mcm diorng
jujur dari hati aku yg tulus lagi mulus seputih kain bardu nie
aku x jumpe lg kawan yg boleh gnti mereka dalam hidup aku..
thanks amin..thanks ain...













ni serba skit gmbr kngn kmi bersama..bnyk lg x lrt nk tnggu download masuk ni lmbt sngt, boleh dikatekan kemane je program di buat,ade je aktiviti yg dianjurkn kmi brtiga msti ade..lau sorg x ikut..yg lain pn tragak2 nk ikut
mestilah dh biase besama,lau x de sorg lain lh rasenye kn...
by the way, i happy become their friends
and syukur sngt2..thanks Allah kurniakn mereka dalm hdp aku
hope kite bersahabat hingge akhir hayat
aku sntiasa doakan kebahagian dan kejayaan korg..

Tuesday, 23 October 2012

story before mid break

alhamdullilah dapat juge aku update entry aku yg dah lame dh ku buka dan ku usik nie...
ha nk cti dh kn tu yg gagahkan diri untuk story dkt blog aku
almklm lh dikala diri tngh keseorngn di bilik
mane x nye my roommate 2 hari yg lpas dh blik..
mmg tdr sorg ar kn
hari nie best friends aku khalilah plak blik kg..
mmg kesepian thp gaban ar tmbh plk homesick 
tuhan je yg thu perasaan aku ni
berbalik pd title entry aku kali nie
aku mula kan crite dgn kebusyan aku dg assignment yang brtambun2 bak gunung kinabalu tu..peh berjenuh,berperah otak aku nk mnyiapkannye
nekad before back to village aku msti siapkan sekurang2nye kene siap 5 assignment dari 8 assignment aku tu...
nmpk thap busy aku..kalah org brjwtan tinggi tau

bukan je assignment je yg mmbusykan diri aku ni
lesen motor pn same..
untuk pngthuan smua aku bru dapt lesen L
bangge lah sngt kn..dh tua2 ni pn baru nk ambil lesen motor..apedah...
ade aku kisah yg pnting aku ambil jge kan
so every week lh kn ak ke hulu kehilir dari uum ke mustika muhibah tuk siapkn lesen aku tu..so pas ni nk kene test jpj plk..hope lulus lh
and wajib kne lulus..aku msti daptkan juge lesen P

selain tu, ha nk cerita aku and the geng g kursus protokol minggu lpas
ha syok tu dapt knowledge bru..
mcm ne care mkn yg btul
care duduk and jalan yang btul and macm2 lg lh
 ni tngk gmbr kiteorg

 ha ni meja makan kami no 6

geng3 dak finance a.k.a geng2 aku always together

sblm trlmbt nk wish slmt blik kmpong kpda kwan2 yg dh blik 2 hari lps,yg nk blik hari ni and yg bakal blik hari esk dan seterusnye...
take care yourself and happy holiday serta slmt hari raye..
jumpe seminggu akn datang
bye...
huhuhu tp aku still disini lg
esk bru brtolak blik kg..
nasb badan lh always blik lmbt dari kwn2 yang lain
padan muka aku kn
ok lh asenye dh letih jari jemari ak ni brtaip
cukup..cukup sudah lh brstory tu
tunggu di entry yg lain ok
daaaaaaaaaaaa

Monday, 1 October 2012

mengenali hati seorng wanita


  


Mengenali hati seorang wanita...adakah hati kita tergolong di antaranya..sudah tentu lah kan....:)
1. Sensitif : Bukan bermaksud suka merajuk, tapi hanya ingin
bermanja dan mendapatkan perhatian.

2. Cerewet : Bukan bermaksud FUSSY tak tentu hala, kadang ingin
LELAKI mengikut kata-katanya sekali sekala.
3. Halus : Ibarat sehelai sutera, cantik, mulus, lembut dan mudah
tercarik dan koyak. Walaupun seorang wanita memaafkan seseorang yang
lain atas sebab sesalahan, biasanya WANITA akan ingat kesalahan
tersebut untuk disimpan jadi pengajaran. Bukan DENDAM.

4. Ikhlas : Ikhlas seorang wanita tak perlu diragui.
5. Korban : WANITA sanggup berkorban apa saja untuk seseorang yang
amat disayangi, termasuk ibu bapa, anak-anak dan suami. WANITA amat
tabah.

6. Prihatin : Sentiasa memerhatikan keadaan sekeliling dalam diam.

7. Manja : Walaupun dia adalah seorang WANITA yang pandai berdikari,
naluri seorang WANITA masih lagi tetap seorang WANITA. Suka bermanja
bukan hanya kepada insan yang bernama LELAKI , namun juga sesama
kaum.

8. Ego : WANITA yang terlalu sayangkan kekasihnya sanggup menolak
ketepi EGOnya apabila bersemuka dengan yang dicintai.

9. Cinta : CINTA pertama bagi wanita adalah yang paling dalam dan
tulus.

10. Seks : SEKs bukanlah segala-galanya buat WANITA kerana WANITA
diciptakan dengan 9 nafsu dan satu akal. NAFSU yang banyak dan tidak
tertumpu kepada satu saja. LELAKI pula dijadikan dengan 9 akal dan
satu nafsu. Fungsi lelaki adalah membimbing WANITA dan bukan
menghanyutkannya.



..................................................................................................................................

Peranan LELAKI dalam kehidupan WANITA adalah sebagai pelindung
dan bukan sebagai pemusnah.
WANITA diciptakan oleh ALLAH swt dari tulang rusuk kiri dan untuk
dipeluk dan dimanja, bukan untuk dikasari.

Wahai lelaki
Jika benar kau kasih & cintakan wanita itu,

 Jagalah dia dgn baik,
 Kasihanilah dia, lindungilah dia,
Berilah kasih syg padanya,
Hargailah dia,
Ucapkan terima kasih atas kelebihannya,
Nasihatilah dia,
Bawalah dia ke jalan Allah,
Perbetulkan kesilapannya,
Bersabar dengannya,
Terimalah & cintailah kekurangannya,
Jadi imam terbaik & redhalah padanya

moga dia menunggumu di syurga sebagai bidadarimu 








Saturday, 22 September 2012

fikir2 kn lah


luangkan masa sejenak, untuk tatapan bersama...special tuk wanita dan lelaki.. mohon baca (^___^) 
::::....PERKAHWINAN,HANTARAN DAN ZINA....::::


Gadis : Masuk lah dulu, jumpa dengan ayah saya
Teruna : Boleh ke?
Gadis : Masuk je lah, saya nak siap

Menyusup masuk si teruna melalui pintu utama. Pintu yang siap terbuka mengaluka-alukan kedatangan si Teruna.

Teruna : Assalamualaikum.
Bapa G : Waalaikumusalam.

Melihat pada lantangnya suara bapa si gadis, terus si teruna kaku membatu. Lantas si gadis menarik tangan si teruna menyedarkan dari lamunan itu.

Gadis : Mari, duduk kat kerusi
Teruna : eh.

Setelah tangan dihulur dan salam bertaut, duduklah si teruna di kerusi hampir menghadap bapa si gadis. Hanya surat khabar yang menjadi tabir antara mereka.

Bapa G : nak jalan kemana hari ni?
Teruna : Bandar je cik, dia nak carik barang katanya. Barang apa tak tau lah saya
Bapa G : oh..
Teruna : ??

Hampir 5 minit senyap tanpa suara. Dan ibu si gadis keluar dari tabir ruang utama dan ruang belakang membawa air serta biskut kering. Si teruna senyum kelat.

Ibu G : minum la ni sikit. Kamu sudah sarapan?
Teruna : ehh. Sudah cik. Terima kasih.
Ibu G : kamu malu-malu pula dengan kami.
Teruna : segan cik. Hehe
Bapa G : bila kamu nak hantar rombongan?
Ibu G : eh. Apa ayahnya ni?
Teruna : ehh. Duit takde lagi. Hehe
Bapa G : kamu bawa anak kami kehulu-kehilir. Apa orang kata nanti
Teruna : (eh. Malu ngan orang ke malu ngan Allah, lagi takut orang kata dari Allah yang menghukum) Kami naik kereta je cik, tak de la nampak berkepit sangat. Boleh saya tanya cik sikit
Bapa G : boleh takda masalah
Teruna : pakcik ngan makcik nak letak wang hantaran berapa ye?
Bapa G : kalau boleh 20 ribu
Ibu G : ehh. Tak kisah la, tapi kalau boleh acik nak lebih tinggi sikit dari orang sebelah ni
Teruna : Berapa tu cik?
Ibu G : dalam 25 ribu ke atas dan dulang 25 keatas pihak lelaki
Teruna : (amboi, ko melantak dulang ke ape? Wuhaa.. 25 ribu. Mana nak dapat, aduh) Tingginya acik, tak boleh rendah lagi ke?
Bapa G : itu nasib kamu la, kamu yang nak kat anak kami. Lagipun dialah satu-satunya anak perempuan kami, kene lah market sikit. Nak grand-grand camtu.

Si teruna hampir hilang akal apabila disebutkan harga si gadis itu. Dan si teruna cuba berbincang untuk merendahkan harga si gadis.

Teruna : nak Tanya lagi, kenapa anak acik tak pakai tudung?
Bapa G : itu kenalah Tanya maknya
Teruna : (ehh. Boleh pas-pas pulak dah)
Ibu G : ehh. Awak lah. Apa pulak saya. Awak yang sepatutnya didik anak
Bapa G : saya kan kerja. Mana ada masa
Teruna : (pulak dah, gaduh nanti) Ehh-ehh. Makcik pakcik. Kita lupakan dulu soalan tadi sebab kalau ikut makcik pun tak tutup kepala jugak. Maksudnya lebih kurang jugaklah. Nak Tanya lagi, anak acik pandai masak?
Bapa G : hmm.. haram. Tau-tau bangun tido pukul 12 lebih, bukan bangun pagi dah tu. Bangun tengahari. Terus makan tengahari.
Ibu G : apa la ayahnya, orang ni nak buat anak kita bini, dia cerita buruk-buruk pulak.
Bapa G : maknya pun sama suka bangun lambat juga.
Ibu G : abahnya!
Teruna : (kah kah kah.. bengong. Camtu pun nak cerita) Ehh.. acik sekarang saya da tau. Okeh. Soalan lagi. Boleh tak dia baca quran?
Ibu G : boleh sikit-sikit kot
Teruna : kali terakhir bila?
Ibu G : err. Darjah 1 agaknya.
Teruna : hmm.
Ibu G : kenapa?
Teruna : takda apa makcik. Soalan cepumas. Dia solat tak?
Bapa G : apa motif kamu Tanya semua ni. Dia kan selalu ikut kamu. Kamu tau la.
Teruna : kalau kat luar saya ajak dia solat, dia cakap datang bulan. Hari-hari datang bulan. Dia tau solat atau tak?

Hampir terkedu si bapa dan si ibu. Dan pada raut wajah mereka berdua terdapat tanda-tanda kemerah-merahan menahan amarah.

Teruna : boleh saya sambung lagi. Dia tak reti masak, tak reti solat, tak reti mengaji, tak reti nak tutup aurat sebelum dia jadi bini saya lagi. Dosa-dosa dia terang-terang pegi kat makcik ngan pakcik. Lagipun tak berbaloi harga 25 ribu untuk dia. Lain lah dia ni hafizah, 30 juzuk dalam kepala, bertutup litup habis dari bawah sampai ke atas dan tau jaga batas, haa.. itu barulah berbaloi 100 ribu pun saya sanggup bayar. Tapi orang macam tu kalau kahwin mereka memilih untuk serendah-rendah mahar. Sebab sebaik-baik perkahwinan adalah serendah-rendah mahar. Mata bapa si gadis direnung tajam oleh mata ibu si gadis. Keduanya senyap tanpa suara. Ketiga mereka menundukkan kepala. Lumrah adat untuk menjadikan anak perempuan untuk dijadikan objek pemuas nafsu hati menunjukkan kekayaan serta bermegah-megah dengan apa yang ada. Terutamanya pada majlis perkahwinan. Adat mengatasi agama. Dibiarkan anak perempuan dihias dan dibuat pertunjukkan di khalayak ramai. Sedang pada waktu itu akad telah dilafaz si suami, dan segala dosa anak perempuan sudah mula ditanggung oleh si suami. Amatlah rugi. Mahar berpuluh ribu dibayar pada isteri dan sepatutnya hanya si suami seorang yang berhak melihat, tetapi pada hari pertama perkahwinan iaitu semasa persandingan sahaja berpuluh ribu mata yang melihat si isteri. Seolah-olah si suami membayar mahar untuk mereka sekali.


Bapa G : tapi kan. Pakcik nak anak pakcik rasa sekali. Benda seperti tu kan sekali seumur hidup.Teruna : pakcik nak anak pakcik rasa ke pakcik yang rasa grand?
Ibu G : tentulah kami berdua pun turut gembira.
Teruna : yeke? Saya sambung lagi ya. Acik, saya bukan apa. Sekarang dosa anak pakcik, pakcik yang tanggung. esok lusa lepas akad nikah terus dosa dia saya yang tanggung. pastu pakcik nak buat bersanding pulak. Setiap mata yang memandang saya akan dapat dosa. Lagilah saya berdosa sangat-sangat. Ibu si gadis segera mengambil langkah mudah dengan menarik diri daripada perbualan itu. Si ibu tahu, si teruna bercakap menggunakan fakta islam. Dan tidak mungkin ibu si gadis dapat melawan kata si teruna itu.
Bapa G : kau memandai pulak nak cakap agama ngan kami.
Teruna : ehh. Sory pakcik. Bukan saya nak cakap pasal agama. Tapi itulah hakikat sebenar. Kita terlalu pandang pada adat sampai lupa agama.
Bapa G : camni lah. Kamu sediakan 25 ribu, ngan 31 dulang. Kalau takde, kamu tak boleh kahwin ngan anak aku!
Teruna : lama lagilah camtu. Dalam umur saya 30 lebih, baru dapat masuk meminang. Kalau camtu pakcik, ‘izinkan saya berzina ngan anak pakcik’?
Bapa G : hoi! Kau dah melampau, ko baik-baik sikit cakap tu. Jangan main sedap mulut je.
Teruna : dengar dulu penjelasan saya pakcik. Pakcik tau tak apa sebab orang berzina dan banyak anak luar nikah? Sebab benda nil ah pakcik. Selalu ibu bapa perempuan yang meletakkan berpuluh ribu ringgit sampai pihak lelaki terpaksa menangguh hasrat untuk berkahwin. Tetapi cinta dan nafsu kalau tidak diiringkan dengan betul, syaitan yang jadi pihak ketiga untuk menyesatkan manusia. Akhirnya mereka mengambil jalan pintas memuaskan nafsu serakah dengan berzina. Mula-mula memang ringan-ringan dahulu pakcik, pegang-pegang tangan, peluk-peluk, pegang pinggul, dan sebagainya. Tapi lama-lama jadi berat-berat. Yang berat-berat tu pakcik sendiri pun boleh bayangkan.


Bapa G : apa kaitan kamu nak berzina pula
Teruna : yalah. Dah pakcik tak bagi kami kahwin sekarang, biar ada duit dulu baru boleh kahwin. kami nak lepaskan nafsu camna pakcik? Tiap hari saya tengok dia, dia tengok saya. Susah pakcik. Nafsu. Sebab tu saya dengan rendah hati minta izin pada pakcik untuk berzina ngan anak pakcik. Apa yang penting pakcik tahu yang saya dan dia nak berzina. Sebab rata-rata orang yang berzina ni ibu bapa tak tau. Nampak je biasa-biasa sedangkan da berzina. Err.. berzina bukan sahaja yang ehem-ehem je. Ada yang zina-zina ringan. Tapi sebab ringan tu yang akan jadi berat.
Bapa G : hmm. Kamu ni peliklah. Nasib baik pakcik cool je. Kalau orang lain, da lama angkat parang. Tapi kalau takde duit, camna kamu nak bagi dia makan
Teruna : hehe. Pakcik. Pakcik lupakah dengan apa yang telah Allah bagitau.

“Dan kahwinkanlah orang-orang bujang (lelaki dan perempuan) dari kalangan kamu, dan orang-orang yang soleh dari hamba-hamba kamu, lelaki dan perempuan. Jika mereka miskin, Allah akan memberikan kekayaan kepada mereka dari limpah kurniaNya kerana Allah Maha Luas (rahmatNya dan limpah kurniaNya), lagi Maha Mengetahui.” (an Nur 32). Takkan la kita tak yakin dengan apa yang Allah janjikan. Lagipun pakcik, kalau makan dan minum tu insyaAllah, berdaya lagi untuk saya beri pada dia. Tempat tinggal tu kita boleh bincang lagi. Kalau benda ni boleh menghalang kami dari melakukan perkara dosa dan sia-sia. Baiklah disegerakan. Pakcik pun tak mau perkara-perkara tak elok kan. Senyap tanpa kata bapa si gadis, merenung kata-kata si teruna. Segera bapa si gadis memikirkan cara untuk mematahkan kata-kata si teruna. Dan bapa si gadis mendapat akal.

Bapa G : kamu tau la zaman sekarang ni. Kalau ikut cara kamu tu. Mungkin kamu tak suka dengan persandingan, pakcik boleh terima. Tapi kamu kena la ambil kira apa orang lain yang akan kata. Tau-tau orang akan mengata anak aku kena tangkap basah dan kena nikah paksa dengan kamu. Mana nak letak muka ni.
Teruna : bagus juga cadangan pakcik tu. Kena tangkap basah 2 ribu je denda. Kat Malaysia takde hudud, dan kalau untung. Boleh nikah masa tu jugak. Bagus-bagus.
Bapa G : serius lah sikit.
Teruna : betul dah tu pakcik. Hehe. Tapi pakcik, saya tak kata pun takde walimatul urus. Sedang walimatul urus itu perlu untuk hebahkan yang anak-anak dah kahwin. itu cara islam. Ok. Tapi yang tak oknya, bersanding tu ha. Kesian saya pakcik, saya seorang bayar mahar untuk anak pakcik, orang lain pun dapat tengok. Siap kalau berhias secara berlebihan dan orang lain yang lihat menaikkan nafsu syahwat mereka, saya yang berdosa pakcik. Saya yang tanggung dosa dia. insyaAllah pakcik. Kita bukan nak buat apa pakcik. Syariat memang camtu. Maha baiknya Allah sebab jaga kita selama ini, tapi benda remeh-temeh camni pun kita masih pandang ringan dan kita tak menjaga apa yang telah Allah janjikan. Susah lah camtu pakcik.,Sory lah pakcik kalau ada kata saya yang membuat pakcik kurang senang ngan saya. Segala-galanya kita serah pada Allah, kita merancang je. Azan zohor berkumandang, jaraknya tidak sampai 10 dari surau berdekatan rumah si gadis. Si teruna memohon untuk ke surau dan mengajak bapa si gadis untuk pergi bersama. Namun ajakan ditolak dengan lembut. Lantas memberi salam dan memohon untuk keluar. Di birai tingkap bapa si gadis melihat si teruna mengeluarkan kopiah dari poketnya dan segera di pakainya. Masuk ke dalam kereta dan hilang dari penglihatan bapa si gadis tadi. Sedang si gadis yang sedari tadi berdiri di balik tirai bersama ibunya menitiskan air mata mendengar luahan kata-kata si teruna terhadap ayahnya. Tudung pemberian si teruna sebagai hadiah pada hari jadinya yang lepas digenggam erat. Ibu si gadis juga menitiskan air mata melihat pada kelakuan anaknya. Segera ibu dan si gadis ke ruang tamu menghadap ayahnya.
Ibu G : apa yang budak tu kata betul. Kita ni tak beratkan pada agama selama ni. Kita sambil lewa abahnya.
Bapa G : hmm.. ntahlah, tak tahulah saya. Keras betul budak tu kata tadi. Satu-satu kena. Dia pesan tadi, suruh bersiap, lepas zohor dia amik kamu.
Gadis : takde mood nak pegi la ayah. Ntah,,

Si gadis terus mencapai telefon bimbitnya dan menaip mesej.

Si teruna yang selesai mengambil wuduk tersenyum apabila membaca mesej yang baru sahaja diterima daripada si gadis

“andai Allah telah memilih dirimu untukku,
aku redha dan akan terus bersama mu,
aku juga akan terus pada agama yang ada padamu.” “ : )”

“petang ni takde mood nak keluar, Sory.

Minggu depan ayah suruh hantar rombongan

..................................................................................................................................
setiap wanita msti impikn suami berginikn..aku juge bergitu
hanya allh yg menentukan ajal,maut,jodoh dan rezeki untuk hambanye
kite haruslh sujud kepadanye....

Thursday, 20 September 2012

my feeling very hurt because of you



nothing's gonna change my love for you
you ought to know by now how much i love you
one thing you can be sure of
i'll never ask for more than your love
nothing's gonna change my love for you
you ought to know by now how much i love you
if the road a head is not so easy
our love will lead the way for us
like a guiding star
i'll be there for you
if you should need me
you don't have to change a thing
i love you just the way you are
so come withe me and share the view
i'll help you see forever
hold me now
touch me now
i don't want to live without you

.......................................................................................

Inikah caramu membalas cintaku
Kau nodai cinta yang ku beri
Inikah caramu membalas sayangku
Kau lukai sayangku untukmu

Teganya kau menari diatas tangisanku
Kau permainkan ku sesuka hatimu

Sudah cukup cukup sudah
Cukup sampai disini saja
Daripada hati gelisah
Cintaku kau balas dengan dusta

Sudah cukup cukup sudah
Cukup sampai disini saja
Daripada batin terseksa
Lebih baik ku pergi saja

T’lah berulangkali ku coba mengalah
Ternyata sabarku tak berarti untukmu

Teganya kau menari diatas tangisanku
Kau permainkan ku sesuka hatimu

Sudah cukup cukup sudah
Cukup sampai disini saja
Daripada hati gelisah
Cintaku kau balas dengan dusta

Sudah cukup cukup sudah
Cukup sampai disini saja
Daripada batin terseksa
Lebih baik ku pergi saja

Teganya kau menari diatas tangisanku
Kau permainkan ku sesuka hatimu

Sudah cukup cukup sudah
Cukup sampai disini saja
Daripada batin terseksa
Lebih baik ku pergi saja

Sudah cukup cukup sudah
Cukup sampai disini saja
Daripada hati gelisah
Cintaku kau balas dengan dusta

Sudah cukup cukup sudah
Cukup sampai disini saja
Daripada batin terseksa
Lebih baik ku pergi saja






and what i want and hope after that is like this



Wednesday, 19 September 2012

semester baru

yup..aku kini dah masuk sem 5 tahun akhir, senior gitu....selepas 2 week masuk kelas dan mengenali,mengusha,mengintai dan segala bagai yg seangkatan dgnnye tntg semua paper yg akan dan semestinye aku kene ambil untuk sem nie...paper sem ni totally killer and tough,btul x tpu..2 week kot duk usha paper 2 nie..lecture pn ade yg killer ade yg best..tp smua tu just point sampingan je and very important is our self..kalu lecture baik mane pn lau kite x ushe x de mknenye kite akn berjaya..btul x?..BETULLLL.....

tp kn hopefully lh sem aku dapt buat yg lg trbaik dari sem lepas...yg pntg ushe dan jgn cpt mglh kn..pas ni aku kene get ready..coz my assignment waiting for me to finish them, pehh assignment sem ne mmg mencabar..smua nk kne analisa company, bukan 1 or 2 company adik oi..ni ade nye 5 company sekali,,fuhhh..azab!!!!!! akan ku sahut cabaran ni hingge berjaye,assignment tunggu aku kerjakn kau cukup2 yeahhhh....

subjek aku tuk sem ni

1.islamic financial market,instrument and institution
2.risk management
3.strategic management
4.financial modelling
5.marketing financial service
6.asas keusahawan

so..sabarina do the best for your 5 semester...cayok2....


Friday, 14 September 2012

welcom back to my blog yg lagi bersawang dan menyeramkan..wawawwa


dah hbs bace blum potngan ayat dkt atas?so?....selepas aku bace,aku tenung,aku hayati,aku olah ayat ni..sbnrnye ayat ni totally true..right?..
korg cuba imbas kmbali sepanjng hdp korng, korng msti dapat bezakan mana kawan yg boleh dijadikan sahabt dan mana kawan yg hnye boleh jadi kwn je..
sample example lh..refer my life je lh since ak tadika umur 5 tahun sampai ke menara gading ni umur 22 tahun..opp trberitahu umr plk..huhu dh tua dah..kire 18 thun ak hdp sbagai students ni..ak dh boleh bezakan sape yg boleh dijadikan kwn..jujur lh aku ckp dkt korng,kwn mmg pntg dalam hdp aku..x de kwn mahu aku mati kutu x de tmpt aku nk kongsi crite,almklumlh aku ni x reti nk jd pndiam nie,x caye? korng tnye lh sape yg pernh jdi kwn aku huhuhu...

mase tadika..aku ni jnis kwn semua orng terutamanye dak lelaki..x suke sngt kwn dgn dak perempuan nie..leceh..asyik2 maen ank patung,masak2 lh..remas...hahaha ak mase tu ganas sikit,nakal ala2 super hero jge lh,suke maen perang2,masuk hutan,tangkap ikan lh n mcm2 lg lh....so mase tu cetek sangt pemikiran aku tu....kwn tu jht ke,baik ke,cntik ke,hensem ke..smua kwan aku..x pernh berborak pn asal satu kelas smua kawan aku,bngge kot ade kawan satu kelas..satu kelas ade 25 orng,smua kire kawan aku kot..wawawa bdk lg mase tu..x thu erti kawan.

sekolh rendah..ha mase ni aku dh pandai pilih kawan,tp salah pilih kawan..trkawan plk dgn dak perempuan yg kaki angin ni..aku2 sekali berangin,kire naek angin je tp bkn buang angin ok..kire nk gaduh je..mane kerusi yg x prnh aku angkt pusing masuk smua kelas gara2 kene denda..ni smua sbb kwan..so nmpk ade pengajaran dkt sni..so jgn salah pilih kawan lg..

mase menengah bawah, tingkatan 1-3..kwan aku 4 orng je..baizura,yana,zafifah n amalina....always together,stu class katekan..time ni dah tau dah sape yg bwh jd kwn n sape yg x leh jdi kwn,dgn diorng ni blh dikate kn sng same2 lh..tp sush sndiri2 lh..huhu tp x pe mse ni aku x kisah lg..kn dh kate aku msti kena ade kwn walau mcm ne pn sikap dia..org ckp pe nk kwn dgn sape2 pn x salah just pandai2 lh yg mane baik ikut n yng mane x baik abaikan dn jgn ikut...aku kn universel,kwn dgn smua orng..

menengah atas mase tingkatan 4-5...time ni aku baru jumpe dgn ain,amin n yg lain2..tp still berkepit dgn bai,zarifah,yana n ama...mase form 4,aku dgn ain kwn biase2 je..baru knl katekan tp mase tu aku rase mcm x boleh sekepala dgn dia,mane x nye mase ni aku kepala gile2 ckit mane boleh nak joint dgn orng yg brtudung labuh nie..dgn amin laen,mmg dah kawan baik dh walaupun dia pendiam mase tu..tu lh orng pernh cakap kn jgn menilai seseorng hnye diluaran sahaja...tnggapan aku pada ain meleset habis..lunyai..hancus lebur, dia bukan macm aku fikir tu..ape yg aku fikir mase tu..yelh dak baik,nmpk ayu sopan santun mane nk kwan dgn akunye kn...time form 5 ak mula rapat dgn dia,aku nmpk keserasian aku dgn dia,aku nmpk dia boleh joint dgn care aku..kami bljr same2,pergi mane pn same2,kire aku dapt lihat dia boleh jdi sahabat aku,dia sentiase ade bile aku perlukan seseorng,dia sentiase bantu aku,seng dan susah kami brsame...mase tu aku mula faham erti kawan sejati..

form6...aku,ain,amin semakin rapat,jujur aku cakap diorng mmg kwn yg trbaik yg pernh aku ade,syy korg ketat2..kami sentiase bersaing dalam pelajaran,kami suka cabar sesama kami,motifnye satu je..lau boleh biarlah kami brtiga brjaya dalam stpm...dgn cabaran tu kami bertige bljr brsungguh2 hingge kami dapat result yg baik dalam stpm,tp yg sedihnye aku kalah dalam cabaran tu..amin dapat result yg trbaik antare kmi brtiga..amin ko mmg hbt..tp aku dgn ain still trsenarai dalam 10 pelajar trbaik stpm 2009 dkt sekolah kami tu....alhamdulilah brkat usaha keras kmi tu..bangge kot..

sekarang,msing2 dapat tawarn smbung bljr di university..x di duge dn x disangke..kami bertiga dapat twarn university yg same dgn course yg brbeza..kuasa ALLAH kn,kmi x pernh rncng pn nk mintk university yg same..tp kini kami brtige di universiti utara malaysia..ini brmkne persahabatn kami akn terus kekal...diorng bnyk bntu aku dkt cni..sush dn senng kami brsame..diorng sahabat aku dunia akhirat...diorng lg bff ( best friends for ever ) aku..

kini dah masuk tahun ke 3 aku dkt UUM ni,sepanjang aku bljr dkt sni mcm2 ragan jenis kawan yg pernh aku jumpe...dalam banyk2 kwn tu ada sorng yg aku boleh kate kn mampu jadi sahabat susah dan senag aku..dia khalilah yg aku anggap bff aku sperti mana aku anggap ain dan amin,bergitu lh perasaan aku pada khalilah,dia salah sorng bff aku. aku rase selesa brsame dia malah aku dah anggap dia macam adik aku sndiri..biar x de ramai kwn dkt uum ni pn x pe asal ade ain,amin n khalilah pn aku dh brsyukur..love u all..

ingt walau sejuta sekali pn kite ade kwan tp x smua mmpu jd kwn yg trbaik untuk kite..aku selalu ingtkn pada diri aku,lau kite nk ade kwn yg mmpu bersame kite susah dan senang,kite perlu jdi seperti tu dulu..aku sedng mncuba dan akan terus mencuba untuk jd kawan yg trbaik pada mereka...
terima kasih pada korng sbb mmpu terima kekurangan aku spnjng jd shbt korng,sentiasa beri dorngn dan nasihat pada aku,x pernh jemu melayan kerenah aku..trima kasih korng sbb jd shbt aku waktu aku susah dan waktu aku snng...terima kasih smua...hope kite kwn untuk selamenye dunia dan akhirat....love u my friends...




Saturday, 8 September 2012

warkah untuk awak...

warkah ini saya nak utuskan pada awak...tapi saya x mampu nk teruskan niat saya tu..hanye disini saya nak luahkan segalanye..saya thu awak x akan tahu wujudnye warkah ini untuk awak...


awak....
pada mulanye sya terima awak dalam hdp saya sekadar suka2
sekadar untuk memenuhi keinginan awak untuk ada perhubungan dengan sya
saya nampk keikhlasan awak brkwan dgn saya
care awak layan saya, sikap baik awak terhadap saya
kite semakin serasi..disaat itu sya sedar..saya mula sayangkan awak...
saya mula bljr tuk terima cinta awak.....
saya belajar untuk memahami diri awak..
saya mula mencintai awak...
tahu kah awak lh insan pertama yg brjaya berada dihati saya
awak....
perhubungan kite kian brpanjang...
saya dapt rase cinta sya kian dalam untuk awak...
sya jge tahu..cinta awak pada sya juge bergitu..
kdng2..awk trlalu busy dgn krje awk..
kdg2 awk jrng nk msj atau call saya...
saya sentiasa bljr dan cube faham keadaan kerja awk
waktu sye sedih..sya perlukan awak..tapi awk x pernah ade untuk saya
sy kecewa..tp kerana cinta dn sayang saya pd awak..saya buang perasaan tu jauh2...saya ingt lg mase birthday saya..
sya trnntikan wish dari awk...tp awk x wish pn saya..saya x harapkan sebarang hadiah pn dari awak,sukuplah sekadar ucapan.."happy birthday sayang"...saya sdih mase tu
tp sya pure2 x de ape2 demi nk jage hati awk..
saya sembunyikan perasaan saya
kdg2 sya cemburu tngok kwn2 saya...
diorng sentiasa ade mase bersama orng yg mereka cinta
tp saya x mcm tu pn...
sya x kisah..sbb saya thu awak jauh dari saya..
itu risiko yg perlu saya tanggung....
saya sntiasa brharap dapt jumpe awk selalu
tapi awk selalu lepaskan peluang tu
thu x awak..awak sentiase kecewakan saya...
tp demi cinta saya pada awak..saya sentiasa maafkan awak..
saya sentise bg peluang pada awak....
tahun ke3 perhubungan kite..saya nmpk perubhan awak..
awk x mcm dulu lagi..
awak bukan insan yg pernh saya knal dlu...
awk dh berubh....saya ingt perubhan awak sbb awak busy dgn kerja awk...
rupenye saya salah..saya trtipu...
perubhan awak bersebb..awak dh ade orng laen yg boleh gnti saya dalam hidup dan hati awak....sanggup awak tipu saya...
sanggup awak hancurkan harapan dan impian saya pada awak...
sanggup awak lukekan hati saya
awak hancurkan kepercayaan saya pada awak...
sanggup awak permainkn cinta saya pada awak
tapi saya x mmpu nk buat ape2..itu keputusan awak...itu pilihan awak
awak...kini saya tiada lg dihati awak..saya sedar..
si dia dh bergelar pemaisuri dihati awak..
saya bukan siape2 lagi untuk awak...
awak...saya akan cube untuk lupekan awak walaupn payah
cinta saya pada awak selame ini akan saya kuburkan dalam lubuk hati saya yg paling dalam buat selamanye....
saya nak awak tahu..kehilangan awak beri pengajaran pada saya
saya doakan awak bhgia bersame dia...
saya juge akan cari kbhgiaan saya sendiri..
awak.....
terima kasih untuk segalanye...
terima kasih untuk segala perasaan dalam sepanjang tempoh perhubungan kite dulu...
terima kasih awak.....

yang benar
insan terluka...


kenangan bekerja di gedung ten2

hello..assalamualaikum.....
asal cti sem je aku akn ambil peluang untuk brkeja
bukan pe..aku dh biase kerja n cari duit blnje sndiri..
x nk ar mintk2 duit mak ayh lagi..bkn pe rase sgn sbnrnye nk mintk2 nie...
lg pn aku kn dh bsr n boleh cri duit sndri ape slhnye brkorban mase tu dgn brkrje..skrng2nye dpt jge bntu kurgkn bbn mereka tu...
lg pn aku suka brkrja waktu cti sem..mak ayh pn x leh nk lrng khndak aku
mak ayh aku bkn ksi pn aku krje wktu cti tp aku yg dgl...
dh lh mmbebel..meh tngok gmbr2 nie

hihihi peace....ha ni lh department yg ak kena jge
ni department ladies...so smua pakaian yg berkaitan perempuan x kira diluar atau didalam..smuanye dibwh kekuasaan ku..huhuhu


ni nani,jage department baby n childrens..dia ni peh suke btul tarik muke n menagis bile kne wat krje lbh ckt..stu je aku respect dkt dia,dia x pernh nk merajuk lame2..kjp je dh tgr smula..

yg bju biru tu unna,dia cashier,yg bju merah tu my friend sufiza..dia assistant chif cashier
best gile dgn diorng nie,klakar..tmbh2 si unna tu bile org duk menyakat dia..melatah je krje dia..blh dikatekan pengibur di ten2 lh...



yg sebelah kanan gmbr tu.dijah..kawan baik mase form6..dia chif cashier..
ak g kerje dgn dia,g mkn dgn dia,g solat pn dgn dia...wat pe2 pn dgn dia lh..kwn baik katekan...


yg laen2 x sempt nk bergambr dgn diorng...
x pe aku cter je lh,ni kn blog aku..suka hati lah nk ctr pe pn kan..wawawa

ika,kwn yg bru aku knal..baik budknye..sjuk perut ibu mngndung huhuhu
dia dak utm skudai,ambil kos medic,hebat tu,same2 ambil part time dgn ak
best kwn dgn dia..dia jge department kasut n baju sekolah..rjin btul,asyik wat krje je..trperuk dkt kasut tu..hai ika x mabuk kasut ke..huhuhu

kak ayu..ni tmpt ak bercerita n menumpng kasih..almaklum lh ak ni kn x de kakak,tringin nk ade kakak..so kak ayu jdi sasaran ak menumpng kasih..klau x de kak ayu..diam lh dak2 dkt ten2 tu..lau dia ade x kering gusi duk ketawa..smua bnde yg kluar dari mulut dia lucu gila..sakit perut ketawa...
sayang kak ayu..

nurul...
dia supervisor softline..kire jage smua tmpt yg berkaitan dgn pakaian lh...
dia pn best gak..lucu tp kdg2 nmpk serius gak..skli wat lawak..brpintal urat perut ketawa..wawawawawa

najwa....
dia jage depertmend hardline..
bab2 tapawe,bekas2 isi barang,risecooker n seangkatan dgnnye..smua dibawa jgaannye..ni bab pnjt memnjt serah dkt dia..almklum lh brng2 dia smua ltk tinggi2.....lau customer tnye aku pasal brng2 dia..mahu aku mati kutu nk cri..huhuhu dia je yg thu mane dia ltk brng2 dia

ain...
dia aku x berape kwn sngt..x sekepala..silap2 kene cekit dgn dia ade lh

shahfarin..
storboy dkt ten2...bahagian depen ten3 dia yg jge..orng kuat ten2 ni..
huhu tp dgn dia x leh lbh2 sngt lyn kple otk dia tu
mahu mlrt tmpt lain kng....

eyna...
ni supervisor hardline..kire ketua si najwalah..huhu
dia ni lain ckit..x tntu perangainye..kdg2 mnje sgt..kdg2 ganas terlebih..kuat pukul orng kot..(org tu aku lh )
kdg2 mimpi ngeri aku tiap2 mlm...trbawe2 muka dia bully aku dlam mimpi..
dia ni tegas bile wat krje
gooh attitude...

x lrt dh aku nk taip pnjg2 nie..pe2 pn pnglman brkrje dgn diorng slme 2 bulan akan sentiase aku simpn dlm hati...bnyk suke duka bersame kami lalui,best dpt kenal korng...hope kite kwn smpai bile2....
love u all...

kenangan raya 2012

rase x trlmbt lg untuk ak nk ucpkn selamat hari raya maaf zahir dan batin kpd semua shbt handai,family dan seluruh rakyat malaysia..ewaaahhh...
raye thn ni smae je mcm thun lpas,yg mmbezakan nye thun ni lbh meriah,coz ramai sdre nare blik kg braya brsama,bkn tu je dkt umh ak x putus2 tetamu dtng brtndang kerumah,ak dgn adik2 dh mcm pekerja kedai makn dh ha,brgilir2 basuh pinggan mangkuk,buat air n mcm2 lg,namepn ank dare kn,comferm smua krje serah dkt kitenye,pnt x trkte...mak aku plk wat lakse,mihun sup,nasi impit berserta kuah-muahnye,dgn ketupatnye,mahu x gune bnyk pinggan mangkuk..peh mmg trbaek ar mak aku..mmg syok gile ar basuh pinggan mangkuk..x sempt dh nk g braye umh kwn2..huhuu
pe2 pn raye thn ni best bangat..
ceter pasal duit raye...peh wa nk ctr dkt lu..dpt duit raye bukan main bnyk bratus2 jgk ar..tp bkn aku ar yg dpt..adik2 aku lh yg dpt..aku kluar duit lg ade ar.tp x pe raye punye pasal,papa kedana wat amal jariah pn x pe..ikhlas
nk jd kn cter tu,ank2 spupu ak..x pdn dgn kecil..mintk duit raye x nk plak rm0.50...skli mintak rm10...nk jge air muke punye pasal..hulur juge lh duit dkt diorng..x nk kasi pndai pula mnjawab.."mkcik kn dh krje,x kn x de duit raye kot"..peh bdk2 zaman skrng..dasyat beb...
x pe lh janji happy....



my family..nk ambil gmbr pn trgesa2 ni..
almaklum lh x sbr nak mnjamu selera

my sibling....

huhuhuhuhuhu........
happy always....love u all